Stránky

sobota 24. listopadu 2012

VYBÍRÁME ŠPERKY - HOW TO CHOOSE JEWELRY




Krásnou sobotu všem, 

      šperky neodmyslitelně patří ke každé ženě a dokáží hodně napovědět jaký máte módní a životní styl.Určitě má většina z vás doma nějaká ta  cingrlátka. Někdo má radši bižuterii a někdo si potrpí spíše na šperky z  klasických kovů jako je zlato, stříbro či chirurgickou ocel.  Samozřejmě si kupujeme šperky, které se nám líbí. Ale také musíme myslet na to, jestli se k nám vůbec hodí a volit je  podle toho kam a na jakou příležitost se chystáme. Nezapomínejte, že ke šperkům musí být zvoleno vhodné oblečení, aby výsledek stál za to :-)


Co nosím a nenosím já:


ŠPERKY Z CHIRURGICKÉ OCELI

      nosím nejraději.Mám několik prstenů a náramků z tohoto kovu, které občas  prostřídám. Ale mám dva nejoblíbenější kousky (prsten a náramek z jedné kolekce), které nosím 24 hodin denně :-)
Výhodou chirurgické oceli je, že má dlouhou životnost, neoxiduje, je hypoalergenní, udržuje si stále vysoký lesk a nevadí ji ani voda. Takže šperky z tohoto kovu můžete mít stále na sobě a nic se jim nestane. Kdo máte při nošení zlata či stříbra problémy s různými alergickými reakcemi tak šperky z tohoto kovu budou pro vás tou správnou volbou.


STŘÍBRNÉ ŠPERKY

     si vezmu jen občas. U řetízků mi totiž vadí , že na mé kůži zanechávají špinavé fleky (což pak vypadá jak kdybych se měsíc nemyla) a prstýnky u mě vyvolávají alergickou reakci(ekzém a svědění). Takže ty jen k nějaké vyjímečné příležitosti a pak hned putují zpátky do krabičky :-). Ale zase stříbrné naušnice mi nijak nevadí, ty můžu nosit častěji. Hmm, to je zajímavý...


ZLATÉ ŠPERKY 

     zatím  vůbec nenosím, i když nějaké kousky mám. Ale určitě na ně taky jednou příjde řada :-)

BIŽUTERIE

     tak té  mám požehnaně :-) Nějakou mám např. z Takka,  New Yorkru, H&M nebo různých obchůdků s bižuterií. Ale nejvíc kousků jsem sehnala na Ebay. Tam si můžete vybrat z nepřeberného množství a hlavně za pár "kaček". Ebay je prostě ráj bižuterie!




Když srovnáte cenu stříbrných šperků + šperků z chirurgické oceli vs. bižuterie,
tak zjistíte, že bižuterie je kolikrát ve stejné cenové relaci.Takže např. za cenu 150 Kč si pořídíte nějakou tu bižu, ale výrobky ze stříbra i z oceli (např. náušnice, řetízky, prstýnky) za tu cenu taky seženete. No a kolikrát jsou bižuterní výrobky dražší než ty, které jsou ze vzácnějších kovů.





JAKÉ ŠPERKY VÁM BUDOU SLUŠET


PODZIMNÍ TYP 
Nejlépe se k vám budou hodit šperky ze dřeva, kůže, jantaru nebo kostěné či ozdoby z peří. 
Můžete zvolit i mohutnější šperky, ale  v jemnějším barevném ladění. Z minerálů třeba žlutý topas, jaspis, jantar, červený korál a achát, které ladí s barvami podzimu. Dále vám bude slušet zlato v teplých odstínech. 
Co byste naopak nosit neměli je  stříbro, bílé zlato a  štras. 




LETNÍ TYP 

Letním typům zpravidla nejvíc sluší stříbro, bílé zlato, růžové zlato, platina, perly v odstínech růžové a modré.
Z kamenů - rubín, granát (studenější barvy), modrý akvamarín, zelený a modrý achát.
Nejvhodnější jsou šperky jemnějších tvarů.





JARNÍ TYP
 Tomuto typu sluší šperky ze zlata, ale také  perly v krémových barvách a náramky s mušlemi v krémových barvách, safír, topaz, tyrkys, ametyst a růženín
Jarní typy by se měly vyhýbat stříbru.





ZIMNÍ TYP 
K ženě zimního typu se nejvíce hodí stříbro, platina a bílé zlato, diamanty, bílé perly, barvy černá a antracitová. 
Dále smaragdy, rubíny, onyx a průhledné kameny.





Mě by vlastně mělo nejvíc slušet zlato, ale ještě jsem mu nepřišla na chuť.



VÝBĚR NÁHRDELNÍKU:

Při výběru náhrdelníku byste měli brát v potaz šířku a délku vašeho krku a výšku postavy.


Máte-li kratší krk měli byste nosit delší náhrdelník, který ho opticky prodlouží.
Ženě s delším krkem bude slušet v široký náhrdelník, těsně obepínající krk nebo  krátší náhrdelník či řetízek.
Máte-li vyšší postavu můžete si  dovolit dlouhý výrazný náhrdelník, protože ten "zkracuje".
Naopak jste-li menšího vzrůstu noste kratší náhrdelník.



Komu budou slušet výrazné a objemnější náušnice?


Většinou sluší ženám s dlouhým krkem. 
Lépe vyniknou, když máte kratší střih vlasů nebo si vlasy vyčešete. 

4 komentáře:

  1. Milá Andrejko, super článek. O špercích většinou člověk nepíše...
    Já osobně jsem spíše na bižu, ale pár stříbrných kousků mám taky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Luci :-), moc děkuju. Právě, že jsem koukala jak se mi ta bižu doma hromadí ve velkým, tak mě napadlo tohle téma :-)

      Vymazat
    2. Tak to jsi poměrně šťastnej člověk:-)

      Vymazat
  2. :-) to jen díky ebay.Nic drahýho nekupuju:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář :-)