Stránky

čtvrtek 8. listopadu 2012

I love books - Nej... knížky epizode 1







Ahojky,

     dnešní článek budu věnovat, tomu co mě baví a to je čtení knížek. Když jsem ještě chodila do školy, tak jsem knížky vůbec nečetla. Povinná četba?, no to pro mě bylo utrpení :-D
Začala jsem číst až asi 3 roky po ukončení Střední školy. A to jen náhodou. Určitě jste většina z vás viděla film Mlčení jehňátekv hlavní roli s Anthony Hopkinsem a Jodie Fosterovou. No nebojte, nebudu vám tu popisovat žádné horory :-)
Já totiž horory nemám ráda, vůbec se na takové filmy nedívám. To není nic pro mě. Ale tento film se mi líbil, je to spíše psychologický thriller.
No a náhodou jsem byla v knihkupectví vybírat dětskou knížku pro neteř a narazila jsem na Mlčení jehňátek v knižní podobě od Thomase Harrise. Právě film Mlčení jehňátek byl natočený podle jeho knihy.

Thomas Harris je americký autor a scénárista, který je známý pro sérii napínávých románů, ve kterých je nejslavnější postavou Hannibal Lecter - pořádný šílenec, který je zároveň velmi inteligentní.

Mlčení jehňátek je ovšem až třetím dílem ze série románů o Hannibalovi. Předchází mu kniha Hannibal-zrození, poté následuje Červený drak a jako poslední  Hannibal.
Takže jsem neváhala a pořídila jsem si celou sérii.

Vy, kteří máte rádi thrillery a krimi si zde příjdete na své.
Opravdu všem doporučuji tuto sérii přečíst. Jsou to nejlepší knihy, které jsem kdy četla.
Já byla při čtení napnutá jak kšandy :-) Příběh i postavy jsou luxusně promyšlené, fakt dokonalost.
Ještě dodám, že zfilmované byly všechny díly.
Když srovnám knihu podle které byl natočený nějaký film, tak je na milión procent lepší přečíst knihu a pak teprve zkouknout film. Uvidíte, že kniha vás mnohem více zaujme. Moc často se nestává, že by tomu bylo naopak a film byl lepší než kniha.
No a po objevení těchto knih patří čtení k mým koníčkům a Thomas Harris k mým nejoblíbenějším autorům :-)

Nejraději čtu tedy thrillery, kriminálky a knihy z lékařského prostředí, to je prostě moje :-)
Já se dokážu do knížky tak "zažrat" :-D, že vydržím číst i několik hodin. Hlavně večer, to pak čtu i " se zavřenýma očima", jen abych aspoň dočetla kapitolu :-).Jednu knížku dočtu a hned musím mít v zásobě další.
Jsem prostě knížkovej maniak :-D.


No a abyste měli aspoň trošku představu o čem tu píšu, tak tady vám mírně  naznačím obsah jednotlivých knížek:



Hannibal: zrození



Osmiletý chlapec Hanibal musí s rodinou opustit domov v Litvě a utéct před  Hitlerovým vojskem do lesů. Dlouhé měsíce se pak skrývají v lovecké chatě. Při pádu sestřeleného bombardéru zahynou všichni až na Hannibala a jeho sestřičku Míšu. Je stašná zima a ke všemu tomu neštěstí vtrhnou do jejich chaty banditi  z německé armády. ¨
Hrůzy, které následují, obrátí Hannibalův život naruby.....Co říkáte?, zajímavý začátek.


Červený drak 




Francis Dolarhyde pracuje ve filmových laboratořích a na své okolí působí jako  pracovitý a uzavřený člověk. Francis je však fyzicky poznamenaný šílenec. Cílevědomě si vybírá šťastné rodiny, které pak brutálně, promyšleně a beze stop vyvraždí. Zohavená těla mrtvol mu slouží k rituálně mystickým účelům.
Žije totiž v představě, že je Červený drak z obrazu Williama Blakea. Sadismus vyšinutého masového vraha šokuje a děsí veřejnost. Policista Will Graham se snaží zabránit mimořádně nebezpečnému muži v jeho násilných činech.... Tak tahle je naprosto úžasná. Ta se mi líbila úplně nejvíc, přečetla jsem ji během pár večerů.





Mlčení jehňátek 




Psychopatický vrah Dr. Lecter pomáhá agentům FBI při pátrání po sadistovi vraždícím mladé ženy, aby se nakonec sám ve svých představách stal ženou. Mladá agentka Clarice Starlingová je jediná, se kterou Dr. Lecter hodlá spolupracovat, ale žádnou informaci jí nedá lehce...Tady příběh určitě znáte z filmu, ale kniha je mnohonásobně lepší.


Hannibal



                                                                  


Dr. Lecter je stále na svobodě a užívá si volnosti. Agentka FBI Clarice Sterlingová na setkání s ním však nemůže zapomenout, stejně tak jako i Mason Verger, posedlý touhou po pomstě....A jak to dopadne? Tak to vám neprozradím :-)




Jinak T. Harris napsal ještě knihu Černá neděle, jejímž tématem je teroristický útok na amerického prezidenta. Škoda, že těch knih co napsal je tak málo, od něj bych si další knížkou koupila bez rozmýšlení.



Postupně sem budu přídávat další články o knížkách, které jsem přečetla a které se staly mými favority.
Takže se v dalším článku pro změnu můžete těšit na knížku z lékařského prostředí.

Máte také nějakou knížku, kterou byste doporučili k přečtení? Pak určitě písněte do komentářů.

pa pa

Andrejka :-*





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář :-)